Le Grand Rendezvous is set in the months prior to the Allied invasion of North Africa in WWII. The story concentrates on a group of Free French patriots in Algiers who do their best to clear the path for the incoming Allies. Characters essential to the action are a beautiful young girl, a hotheaded idealist, an American GI, and a few treacherous Vichy officials. The events build up to a fateful meeting between the underground leaders and General Clark (who is never seen).