Jacques Herbelin is the faithful husband of Louise and the proud father of Cécile, a kind little girl. But Louise does not reciprocate her husband's affection and prefers to cheat on him in the arms of Marquis de Condottier. The latter is a sinister character who, not satisfied with being Herbelin's wife's lover, sets his heart on their daughter, who has now become a pretty young lady. Jacques can't take it anymore...