Favrel (Jean Chevrier), a life-long navy man, is being pressured by his wife to quit the service. Favrel decides to accede to his wife's wishes, breaking the heart of midshipman Hardouin (Marc Cassot), who idolizes the older man. Complicating matters is the fact that Hardouin is in love with Favrel's niece. Through the heroic example of Hardouin, Favrel realizes that he is now and always will be a navy man through and through, despite the protestations of his wife.