The Elixir of Father Gaucher tells of a group of monks who deal in homemade wines and spirits to replenish their church coffers.
The Secret of Master Cornille is the story of businessman's harmless ruse which snowballs into near-tragedy. Roger Crouzet plays Alphonse Daudet, who repairs to a deserted windmill to write the three stories dramatized herein.