Jean-Baptiste Emmerich, the painter, had said: ‘‘Those who love me will take the train’’. And then he died. So they all take the train to Limoges. All of them. The real friends and false friends; the heirs, both legitimate and illegitimate; the family both natural and unnatural. Some families only get together for funerals.