Santamaria station - night. Ossorio, a forty-year-old man, gets out of a train in the middle of a crowd of exhausted refugees and soldiers. It is in a town under siege that this hero of unravelling resistance attempts to find his former allies and the woman he loves.
But the situation has well and truly changed and the friends of yesterday no longer hold the same views. Now that an unruly militia terrorizes the city, life has become a question of every man for himself.