France, late 18th Century The State, in alliance with the Church, has forbidden the publication and distribution of Diderot's Encyclopedia Meanwhile, the author and his family are hiding with some friends at Baron d'Holobach's château, overseeing undergroound printing of his work. As he struggles with the "Morality" chapter of the illicit Encyclopedia, Diderot…. His mistresses, his suspicions wife and his daughter's sensual explorations. The arrival of beautiful, mysterious Madame Therbouche, closely followed by that of Baron d'Holbach's senten… brother, the Cardinal, do nothing to simplify this lascivious community's life. Or Diderot's, for that matter….