In the rustic vicinity of a small provincial town, a young boy helps an escaped criminal. The boy (a highly troubled youth himself) disaffected by his parents' divorce, lives with his mother and grandparents while the father lives nearby. The escaped convict commits murder to save the boy from harm but gets involved with the mother. By the time the boy is to have his first communion, the mother--trapped in a humdrum existence--has fallen in love with the convict and wants to run away with him.