1976. After the failure of her marriage, Agnès Le Roux returns from Africa to join her mother, Renée, the proprietor of the Palais de la Méditerranée casino in Nice. Agnès falls in love with her mother's advisor, Maurice Agnelet, a lawyer ten years older than herself. Maurice is married and has other mistresses. Agnès loves him madly. A shareholder in the Palais, Agnès wants her part of the family inheritance owed to her after her father's death so that she can pursue her own life. Rigged gambling empties the casino's coffers. Renée receives threats. Behind these maneuvers lurks the shadow of the mafia and of Fratoni, the boss of a rival casino who wants to take control of the Palais.
Shunted aside by Renée, Maurice puts Agnès in touch with Fratoni, who offers her three million francs - the equivalent of her inheritance - to vote against her mother during a board meeting. Agnès accepts the deal.
Renée loses control of the casino. Agnès begins to feel guilty about betraying her mother. Maurice distances himself. After a suicide attempt, Agnès disappears on November 1, 1977.