Justin, a ten-year-old boy, is woken in the middle of the night... He has just heard a harsh cry... A woman's cry... his mother's cry... This is how the story begins ... Through the eyes of a child who hears about his father's death and realizes that people aren't telling him the truth... This truth, linked to his father's activities, is gradually revealed through the adult world... Alex the cop... Marie the philosophy teacher... Juliette and her brother Jimmy... And this truth, of course, never stops moving... Changing its appearance... And wounding those who get too close... Before losing itself in the movement of life...