Bullfighting, music, medicine, change, and homoerotic possibilities mix in this study of friendship. Francisco is a bullfighter on his way up, so focused even sex doesn't hold his interest. After a minor road accident, he meets a doctor, Manuel, who attends a bullfight, leaving early, retching. His wife, who is also his partner in a string quartet, worries about him: Manuel has a history of breakdown. Manuel, for his part, hates bullfighting and the memories it brings of Franco's Spain. His harsh views undermine Francisco's focus. He accompanies the young fighter to Spain for an important corrida. Will Francisco succeed? And what becomes of this friendship?