In Rome live two lovers, Gilles and Lorraine. As they are sitting in an outside café, Gilles thinks he recognizes a voice rising above the general commotion. What if it were Laura, his former girlfriend from a strong relationship ? Everything comes back to him. He dreams through it all again, reinventing and re-living this love from the past. And confesses the story to Lorraine, who is by turns amused, moved and worried...