It was sometime around November 1998. Melvin Van Peebles was arriving from the U.S., and I was waiting for him in Paris to take him to the Three Continents Festival in Nantes, where he was receiving an award. I explained the financial situation for “The Stand In,” and he said, “Let’s shoot in DV.” I’d seen other films by Melvin, and I’d been impressed by the way he made the images sing and dance, lending a special style to his movies. So shooting in video and using all the post-production possibilities of digital editing instantly seemed to match Melvin’s compositional style. The little camera was treated like a big one by actors and crew alike. In late 1999 we received the 35mm negative. No grading was even needed on the answer print – it was perfect.