Washing, dressing oneself, walking, playing basketball, this is what Ben can no longer do when he arrives in physical therapy center after a serious accident. His new friends are tetraplegics, paraplegics, or suffer from cranial trauma... In short, the cream of the crop of the disabled. Together they will learn to be patient. They'll resist, boast, argue, and seduce each other, but above all, will find enough energy to learn how to live again. Step by Step is the story of a rebirth, a chaotic journey made up of victories and defeats, tears and laughter, but above all of encounters: you can't get well alone.