It's summer. 27-year-old Sam heads straight for the south in his Ford. He's accompanied by Mathieu and Léa, a brother and sister encountered by chance on the way. Léa is beautiful, luscious and highly feminine. She's extremely fond of men. So is Mathieu. Settled in for a long journey, far from the highways, to Spain, they learn how to know, challenge and love each other.
But Sam has a secret, an old wound that makes him withdraw from his companions a little more with each passing day. Separated from his mother since his childhood, he has only one aim in mind, the whole point to this journey: to find her.