15-year-old Adèle knows two things: she's a girl, and a girl goes out with boys. The day she glimpses the blue streaks in Emma's hair on the main square, she feels that her life is going to change. Alone with her teenage questions, she transforms the way she looks at herself and the way that others look at her. In her intensely close relationship with Emma, she is fulfilled as a woman and as an adult. But Adèle doesn't know how to make peace, neither with her parents, nor with this world full of absurd morals, nor with herself.