Sofia receives a visit which bewilders her: Émilie, whom she holds responsible for the definitive break down of her marriage with Salim, comes with her brother Hervé to buy back the house which she received as a wedding gift. At first disturbed by this request, Sofia quickly understands what she can gain. If she gave up this disastrous gift which destroyed her young love by making her, in her own eyes, a nasty exchange, maybe she could make up with Salim.