At the age of 26, Karl Marx embarks with his wife Jenny on the road to exile. In Paris in 1844 they meet young Friedrich Engels, son of a factory owner, who’s studied the sordid beginnings of the English proletariat. Engels, somewhat of a dandy, brings Karl Marx the missing piece to the puzzle that composes his new vision of the world. Together, between censorship and police raids, riots and political upheavals, they will preside over the birth of the labor movement, which until then had been mostly makeshift and unorganized. This will grow into the most complete theoretical and political transformation of the world since the Renaissance – driven, against all expectations, by two brilliant, insolent and sharp-witted young men from good families.