Summer 1918. War still rages for a few months more, but for Charles and Angèle, it is already over. He's a cavalry officer who lost one of his legs in battle. She is his home care nurse whose true love, the father of her young daughter, recently died at the Front.
United by the need to rebuild their lives, a joyful complicity grows between them which reawakens them to life. At Charles's insistence, Angèle accepts a marriage of convenience. They must engage in warfare, against themselves and each other before accepting the obviousness of the passion that unites them despite themselves...