Anatole and his wife, both about seventy, have already lived togeather for fifty years. They still love each other, make love, joke about each other, avoid each other sometimes, laugh and row. Except that one morning, Anatole is discouraged. He has forgotten something important which he tries vainly to remember. Some things come back to him: an old debt, some panties and the name of flowers.