Salomé, aged fifteen, works in her father'sworkshop, a painter celebrated for his blue. But it has been for some time now that the painter, too old, is no longer capable of making his famous colour, putting in danger his workshop. Salomé beginsto hope that his father will pass on to her his secret up unil now jealously kept.