July 1942. Taken to Garches Hospital to treat a broken leg, twelve-year-old Maurice Gutman is not at home when the round-up of Jewish people takes place. But his family is, and they are carted away. At the hospital, Doctor Daviel diagnoses that Maurice has tuberculosis, which will require lengthy treatment. But what if it is just a ruse to avoid Maurice being sent to the camps?
Maurice and eight other young patients will live through, with the hospital staff, an unforgettable experience, full of friendship, solidarity, and extraordinary courage. They are the lucky children and their story is true.