After the cremation of his father, whose ashes are to be dispersed the following day over a nearby lake, Vincent and his family get close friends and relatives together out back behnd the family butcher shop for a last tribute. Vincent takes advantage of the situation to annonce to everyone that he is going to leave for awhile with his companion Olivier. He clashes with his traditional family, particularly with his brother Thierry, the new butcher.