Pierre and Philippe, new recruits in a major bank's computer department, are confronted with the toxic atmosphere that reigns in the service. Pierre, the younger and less zealous of the two, manages to adapte but witnesses the mental degradation of Philippe, a particularly motivated, competent, and hard-working employee.