Benoît, an unlucky man, meets Marion, to whom everything smiles. While she proposes to him her assistance, he worries about giving her his bad luck. But Marion, sure of her lucky star, insists. The meeting between the two quarantenaires and the accumulation of their every day small concerns, are imperceptibly going to invert the tendency and to bring each of them towards the territory of the other, then to become closer, until proposing to them a common ground.