Summer 1996. A small town nestled in the shadow of a gigantic factory. Ben, a shy eleven-year-old boy, lives alone there with his worker mother, who abandons him to join a strike. He is further perturbed by the arrival of the disturbing Eva into his gang, particularly when Eva evokes the legend of a mysterious creature hidden beneath the pontoon of a neighboring lake. As a game, Eva challenges Ben: to go the end of the pontoon of death and come back. But Ben fails lamentably. That evening, the creature appears before him.