Fifteen-year-old Alice has a meeting with Mathieu, the most handsome boy at school. Her friend Julie lends her a pretty, red dress for the occasion. But Alice only has a pair of worn out sneakers to wear. Together they set out to find a pair of ideal shoes. Nothing goes as planned.