Lionel, Lio for his close friends, a shy and reserved boy, must do some research for his history/geography lesson about his parent's origine. Lio decides to talkto his father, except that he has never known him. The boy discovers that his father comes from an island lost in the Southern ocean. It is uninhabited and has the funny name Sandwich.