Etienne Vollard, a bookseller with a passion for mountaineering and endowed with an extraordinary memory, leads a rather solitary existence until he accidentally runs over Eva, an eight-year-old girl.
Between Eva, beside whose beside he sits, and Pascale, her young mother who can’t cope, Vollard the “storyteller” and substitute mother and father, accomplishes the miracle of Prince Charming.