Jean-Pierre's mum, Jeanine, has been victim of a cerebral vascular accident, which plunges her son into an internal conflict. This event happens just as Jean-Pierre, having crossed a difficult time, begins to reconstruct his life. The fragile balance which he has found thanks to the support of his mother, his new partner and various assistance structures, is threatened. How to reconcile his new start in life with Jeanine's entrance into her last season?