Dominique Vernet, a woman of about forty, eight months pregnant, takes her husband, Alain, to the train station, he is going on an internship in Paris for a long week. The couple get to the quay a few minutes before departure with the fear of missing the train. Two minutes, it is enough to say loving farewells, promises of happiness, an ideal of life. But contrary to all expectations the TGV is not alongside the quay.