Mémenne, star of the funny cinema, has written herself a great role. Her scenario falls into the hands of David Grizou, reader for a major cinema company. The verdict of Grizou is irrevocable: it is rubbish. The project is cancelled. Mémenne turns up in the small studio where Grizou lives with the firm intention to make him change his mind.