The Bouakiz family are moving. They leave the big tower of their estate for a country house. On the spot, the adaptation is difficult. Surrounded with family discords with the rural world relations where distrust and prejudices rule, Farès decides to take refuge within the souvenir of his former district. Refuge which is only accessory. For Farès, there is only one escape, to return to his estate.