Tragicomedy on a film set. Jonathan, the director, does not manage to obtain from Gérard, the actor, that he plays the key scene of the film as he wrote it. The producer and the team give more credit to Gérard, who is known and bankable, than to Jonathan, for whom it is the first feature. But the scenario tells a story about the life of his grandfather and Jonathan fights so that neither the film or his story are stolen.