Nathalie is a lawyer, and a good one. She defends poor creeps like Nicolas (Patrick Chesnais) against the well-paid lawyers of big corporations. Curiously, she has no problem being the girlfriend of one of those well-paid lawyers. However, Nicolas is a special case: he lost everything he had either personally or professionally as a result of corporate callousness, and when he became suicidal, she invited him into her life and her bed. Once Nicolas overcomes the urge to commit suicide, he becomes consumed with the possibility of getting, if not justice, at least revenge on those who ruined him. In this comedy, he comes very near to getting his wish.