Jules is a student at the Charles Martel college in Saint Germain en Laye, a private school for the lazy children of well-off families. A riotous teenager, but rather passive, particularly in his relations with girls, Jules is secretly in love with Cécile, a pretty girl who attends a nearby state school. Alain Denizet, an assistant teacher at the college, but also an eternally unemployed actor, becomes JulesU friend by introducing him to the world of the theatre on Saturdays, a world more relaxed than that of his family. A former student, Christian Ribet, violently shatters this fine balance, going as far as to threaten the collegeUs financial situation...