Paul and his partner Marie, two actors around thirty, wait for lunch with an exceptional guest: brilliant and taciturn Scandinavian director Philip Torsen, accompanied with his wife, the strange and soft Bénédicte. The director, who decided to engage the still unknown actors for his next movie, indeed promised to Paul the leading part of the lfeature which he has just written and wishes to discuss this with him. This is why Paul invited him to have lunch. He hopes that in this unhoped-for opportunity, Philip Torsen will also notice Marie and will also propose her a role in the movie. But, during the lunch, the couple resists badly to the diverse strategies of seduction which are set up and their love, as that of their job, risks to crack severely, maybe even before the pudding.