Alessandro, a twenty years old boy, works as a countable in the circus run by his father. This job is frustrating and makes him feel miserable; he spends most of his time juggling in his office instead of sorting out the daily matters. His behaviour brings about a fierce dispute between father and son. The boy wishes to be an artist, his father being illiterate and having spent his life struggling against problems, wants a better future for his son and a serious job that pays… However, they are very fond of each other, in spite of their disagreements.
This is why Alessandro lives in his own world, introspective and dreaming all the time. His fears and anxiety are showing up through an eczema pitting his hands and making him scratching to blood.
Alessandro toppled over the edge the day, when together, with his father and Sibylle, he went to see Aindreas performance : a dazzling show that made him understand he cannot live anymore without performing his art.