Bob Montagnet no longer has a home to go to. Life for this former thief and art collectioner has become a succession of nights spent at gambling tables in smoky, seedy dives. When he loses the only money he's got left at the races, Bob hits rock bottom. Raoul, his old friend and partner in crime, suggests that they set up a burglary. In one last lease on life, Bob imagines a fabulous plan, an exceptional theft that will require not one, but two break-ins. With Roger, a cop, on his tail, he forms an elite crew to put together his greatest hand yet...