"Zadok's tale is the eternal story of the tricks of love and tenderness (...). I wanted to give it a style somewhere between the circus and the comic strip, worthy of a child's fantasy world (...). We must remain children as much as possible. The thing that saves the human race is its innocence. Otherwise, how can one justify the permanent horror ? (...) It takes a great deal of strength to bear war, violence, injustice and disease (...). Everything is going worse but each new day we awake renewed with the idea, indeed the certainty, that things will get better, that we will find what we're looking for. Zadok is looking for love. And he believes that God will send him a woman who will love him (...). Zadok is a blend of Quasimodo, Pinocchio and all seven dwarves. He is also a character who has escaped from one of Brueghel's paintings, a refugee from the Flemish landscape and its hayricks with his cape (...)."