Isabelle returns to her homeland after ten years of struggling, along with a young boy she hardly knows - her own son. Life had been cruel and separated the two of them, but now Vincent and his mother want to believe that they can make a new start togeather. Jean catches birds with nets, rings and then sets them free. He divides his time between his two passions : ornithology and teaching scholl. Like Isabelle, he has had a painful past which he would rather forget. The two immediately fall for one another...