The old farm worker Pipe is old enough to retire. Even so he cannot imagine a life without work. So he keeps on doing his job and wonders what to do with his additional financial means. Soon a small moped comes to mind. Thus motorised he starts to explore the world around his village. One day he gets overly confident and drives under the influence of alcohol. This costs him his driver's license. But before this incident he has become the owner of a camera. Now he turns into a diligent photographer. Craving for new picture angles he even books a helicopter flight. With each little adventure he cares less for his old job until he embraces his retirement.