Michel, forty-five, has just lost his wife. He is alone in the corner of a bar, on Christmas Eve. During the night, his encounters with a variety of drifters will bring him one pleasant surprise: Nadine. He will tell her his secret. Nadine will tell him hers. They'll flee this night full of coincidences together.
"This film is a dream, unless it's a nightmare. A fix of a film starting with nausea and an overdose of melancholy. (...) "After a series of absurd situations and fanciful atmospheres," to use Guillaume Nicloux's quaint expression, (...) Nadine and Michelle live out the traditional disheartening Christmas Eve as best they can. As for Nativity, they leave a trail of passionate corpses of passion, lousy men and humiliated women in their wake. But they don't kill anyone. (...) Happiness is No Joke is a strange film. Just like its booby-trapped and reversible title: misfortune is nothing to cry about."