In the 1950's, Elfred, doctor of a private mental home in the countryside, takes care of his nine patients with an implication of the most devoted. Charles Serin's sudden arrival, doctor in another establishment, the discovery of a terrible secret buried in the entrails of the domain, is going to come and shake the peaceful climate which reigned until then over this big family.