Seventy-five-year-old Jacques, his face marked by age, looking concerned, enters a television room especially decorated for his wife's birthday. Lucie, his wife, is seventy years old. Sitting across from him, enveloped by a disease, she doesn't see him. Today, he will try, using everything he's got, to try to reconnect with her.