In a village somewhere in provincial France, Bertrand, a young man of nineteen, sets off for his first day at work. He has to help Herman, a forester, and Charles, an obscur mystic, to fell trees in the forest. Everything goes well until Hermen tries to teach Bertrand the art of tree-felling. The chainsaws are turning and so is the wind.