The great philosopher Averroes laid down the precepts which paved the way, not only for the age of enlightenment in Europe, but for all human thought to the present day. Wishing to appease the fundamentalists, the Caliph Mansur ordered all Averroes' works to be burnt. His friends and disciples decided to make copies and smuggle them abroad. Resisting pressure from fundamentalists of every persuasion, human knowledge will always find a way forward, towards the Other, towards Progress.