Eleven filmmakers from different countries and cultural backgrounds offer eleven different impressions of the tragic events that occurred in New York on September 11, 2001. Eleven points of view that evoke the amplitude of the shock wave and the resonance that it had around the world. This collective approach aims to capture the human dimension of this tragedy; thought accompanies feeling, and each director expresses a different take on the situation.