The critically acclaimed Youssef Chahine wrote, directed, and produced this autobiographical movie about his filmmaking career and the Egyptian political scene as it evolved at the same time he was growing and changing as a director. His memories are prompted by a moment on the operating table when he is about to go under anesthesia for heart surgery. At the core of his reminiscing is the 1952 revolution and its demise in 1967, and the relationships between his life, his work, and his country. Egyptian Story is the follow-up to his preceding Alexandria...Why?.