Aging actor Giovanni returns home for the funeral of his twin brother Pippo. The family tells him that Pippo has committed suicide leaving behind a short note explaining his motives. Yet, Pippo's mother is kept in the dark-she is told that it was an accident. Why? To make things even more complicated Pippo's on-and-off-again fiancée Wanda refuses to grieve with the rest of the family. Giovanni is puzzled, angered, and curious to find out what really happened.